Başarılı Bir Sanal Fuar Düzenlemenin İpuçları

 Yüz yüze fuarlar uzun zamandır farklı şirketlerden, konumlardan ve hatta sektörlerden insanları bir araya getirerek kariyer fırsatlarını keşfetmelerine ve ağ oluşturmalarına olanak sağladı. Son zamanlarda, yüz yüze toplantılardaki COVID-19 kısıtlamaları, bu olayların sanal hale gelmesini gerektirdi. Yaratıcılar, sanal bir ortama geçişin birçok zorluğu içerdiğini öğrendiler, ancak neyse ki, etkileşimli ve başarılı bir sanal fuar oluşturmak mümkün ve hatta kendi avantajlarıyla birlikte geliyor.

Sanallaşmanın avantajları

İlk kez bir sanal fuar planlamak göz korkutucu görünse de, bazı açılardan yüz yüze bir etkinliği bir araya getirmekten daha kolaydır. Örneğin, yüz yüze bir fuar, katılımcılarınızı ağırlayacak geniş alana sahip bir mekan bulmanın zamanını ve masrafını gerektirirken, sanal olanı fiziksel bir alan gerektirmez. Bu sizi daha geniş bir kitleye açar ve bu da çevrimiçi bir ticaret fuarının beğenilerini markalara daha çekici hale getirebilir.

Ayrıca, etkinliğinizin erişimini sanal bir ortamda genişletebilirsiniz. Katılımcılar oturum açıp evlerinin rahatlığından katılabilirler, böylece coğrafya, bütçe veya seyahat kısıtlamalarına bağlı kalmazlar. Ve bir iş fuarına ev sahipliği yapıyorsanız, yakın zamanda uzaktan çalışmaya geçiş, iş fırsatlarının da konuma bağlı olmadığı anlamına gelir. Bu, sanal kariyer fuarlarının faydalarından biri, ülkenin dört bir yanından katılımcıların daha önce yasaklanmış olabilecek işlere bakabilmeleridir.

Başarılı bir ticaret fuarı planlamak

Başarılı bir sanal ticaret fuarı, sektör ilgisini ve katılımcıları bir araya getirebilecek güvenilir bir platform gerektirir. Etkinliğinizin tanıtımına odaklanarak planlamanıza başlayın. Emin olun:

  • Bütçenizi oluşturmanıza ve ticaret fuarı hakkında ses getirmenize yardımcı olabilecek sponsorları güvence altına alın.
  • Etkinliğinizi çeşitli ortamlar aracılığıyla tanıtın ve sponsorlarınızı ek erişim için aynısını yapmaya teşvik edin.
  • Sektör yayınlarındaki ve e-posta listelerindeki reklamlar aracılığıyla doğrudan pazarınıza bağlanın.
  • Sosyal medya pazarlamasını kullanın  Etkinliğinizi LinkedIn gibi sitelerde tanıtın, Twitter'da bir etkinlik hashtag'i oluşturun veya kayıtlı kullanıcılardan etkinliğinize katılımlarıyla ilgili ayrıntıları paylaşmalarını isteyin.
  • Avantajınız için en son teknolojiyi kullanın. Gösteriden önce organize olmanıza, dijital kayıt sürecini kolaylaştırmanıza veya katılımcıların bir etkinlik uygulamasıyla etkinlik sırasında katılımcı bilgilerini güvence altına almasına yardımcı olabilir Sponsorlarınıza markalarını sergileme ve katılımcılarla bağlantı kurma fırsatları sunan bir platform seçmek, ortaklarınızın etkinlikten en iyi şekilde yararlanmasına yardımcı olacak ve onları gelecek yıl tekrar gelmeye teşvik edecektir.

Katılımcıların ilgisini çeken bir iş fuarına ev sahipliği yapmak

Bu sanal kariyer fuarı ipuçları, başarılı bir çevrimiçi işe alma etkinliğine ev sahipliği yapmanıza yardımcı olacaktır  .

  • Geçmişte benzer bir kişisel etkinlik düzenlediyseniz, sanal etkinlik planlamasına girerken verilerinizi gözden geçirin. Katılımcıları geri getiren bir etkinlik tasarlamak için neyin işe yarayıp neyin yaramadığını ve en etkili pazarlama tekniklerinizi belirleyin.
  • Bu sanal alanda katılımcılarla bağlantı kurmanın en iyi yollarını belirleyin. Katılımcıların potansiyel işverenlerle bağlantı kurarken en iyi şekilde görünmeleri için etkinlikten önce iş arama kaynaklarını posta veya e-posta ile göndermeyi düşünün. Konukların özgeçmişlerini iyileştirmelerine yardımcı olmak için iş fuarından önce bir özgeçmiş çalışma alanı düzenleyerek bir adım daha ileri gidin.
  • Bağlılık oluşturun. Katılımcılara katıldıkları için onlara tipik eşyalarınızı postayla göndererek teşekkür edebilir veya indirim kodları ve sponsorlardan çevrimiçi kaynaklar içeren bir dijital ürün çantası oluşturabilirsiniz.
  • Sponsorlar bulun  ve onları da etkinliği tanıtmaya teşvik edin. İlgilenen iş arayanları çekmek ve katılımı artırmak için iş fuarınıza katılacak birinci sınıf şirketlerin reklamını yapın.

Yararlı bir ağ oluşturma etkinliği düzenlemek

Etkili ağ oluşturma olayları tasarlamak zor görünebilir çünkü bu olayların tüm amacı kişisel etkileşimdir. Ancak, doğru stratejileri kullanırsanız yine de başarılı bir ağ oluşturma etkinliği planlayabilirsiniz.

  • Etkinliğiniz için en iyi platformu ve teknolojiyi seçin. Birçok  ağ uygulaması  , katılımcılarınız için sürükleyici bir deneyim tasarlamanıza ve katılımı artırmanıza olanak tanıyan kişisel profiller, kartvizit tarama ve bire bir grup sohbetleri gibi özellikler içerir.
  • Katılımcılarınızı bu etkinliklerde başarılı olacak şekilde ayarlayın. Canlı yayına girmeden önce, herkesin diğer katılımcıları tanımasına olanak tanıyan katılımcıların bir listesini dağıtın.
  • İnsanları konuşturun.  Herkesi gevşetmek için bazı buz kırıcı oyunlarla etkinliğe  başlayın veya rahat bir ağ ortamı sunan sanal bir mutlu saatler düzenlemeyi düşünün.
  • Katılımcıların profesyonel ilişkiler kurmasına olanak tanıyan yinelenen etkinlikler planlayarak sadakat oluşturun.

Sağlayan sanal bir fuar tasarlayın

Sanal bir ticaret fuarı, iş fuarı veya ağ oluşturma etkinliğine ev sahipliği yapmanın birçok avantajı vardır, bu nedenle bunlar katılımcılarınız için geleneksel bir yüz yüze fuar kadar faydalı olabilirler.

Sizinkini planlamaya hazır mısınız?  Bir sonraki sanal fuarınız için vızıltı yaratacak bu yaratıcı etkinlik tanıtım fikirlerini keşfederek başlayın .

Yorumlar